سئو سایت چیست
سئو (seo) مخفف عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" است . به مجموعه از برنامه ریزی و استراتژی ها حول محور فعالیت های سئو تکنیکال (سئو فنی )، سئو داخلی (تولید محتوا ) و سئو خارجی ( بک لینک ها ) بهینه سازی سایت گفته می شود که از طریق آن می توانید رتبه کلمه مد نظر خود را در سرپ گوگل افزایش دهید و آن ها را در نتایج برتر موتورهای جستجو، نمایش دهید.هدف از سئو، دریافت ترافیک ارگانیک و افزایش بازدید از وبسایت است.که وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما و کسب و کارتان را سرچ می کنند، وب سایت شما توسط موتورهای جستجو گوگل بالاتر باشد.
در کل فعالیت های سئو سایت به سه دسته نقسیم می شود که در ادامه به بیان هر کدام میپردازیم ، هدف از انجام این فعالیت افزایش ربته کلمات کلیدی شما در سرپ گوگل می باشد ، که برای انجام این فعالیت ها باید طبق الگوریتم های گوگل پیش بروید. سه بخش اصلی سئو شامل سئو تکنیکال ، سئو داخلی و سئو خارجی است . هر بخش باید به درستی انجام شود و مجموعه ای از تمام فعالیت ها می شود سئو سایت.
چه کسانی به سئو سایت نیاز دارند ؟
امروز به دلیل همه گیر شدن استفاده از خدمات آنلاین و فروشگاه ها تمام مشاغل برای اینکه از رقابت جا نمانند ، نیاز دارند وب سایتی داشته باشند و برای رقابت و جایگاه گرفتن وب سایت را سئو کنند.
بهترین راهی که برای رسیدن وب سایت ها در نتایج برتر گوگل وجود دارد، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و سئو است. در واقع سایتی که بدون سئو باشد، هیچ شانسی برای دیده شدن در گوگل را نداشته و عملا برای بلا استفاده خواهد بود. به بیان دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، حکم آب و غذا برای بدن انسان را دارد. در این سوال پیش می آید که هدف از سئو سایت چیست؟ سئوی وب سایت شامل چه بخش ها و اقداماتی می شود؟ در ادامه این مطلب از سایت سئو سیار با ما همراه باشید تا به طور کامل در این خصوص توضیحاتی را بیان کنیم.
اگر شما برای بیزینس خود وب سایتی را دارید، باید بدانید که ورود کاربران به وب سایت شما به همین راحتی اتفاق نمی افتد. وب سایتی که مطابق استانداردهای گوگل و رضایت کاربران بهینه سازی نشود، نمی تواند هیچ گونه فایده و درآمدی را به همراه داشته باشد. از این رو لازم است تا بلافاصله پس از اتمام کارهای طراحی سایت، به دنبال بهترین سئوکار باشید، تا بتوانید خدمات و محصول خود را از طریق سئو سایت به کاربران نمایش داده و به درآمد بسیار بالایی برسید.
هدف از سئو سایت چیست؟
همانطور که گفته شد، سایت های مختلف تنها زمانی شانس دیدن شدن در نتایج بالای گوگل را دارند که، از خدمات سئو سایت یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بهره مند شوند. به جرئت می توان گفت که SEO تنها راه موجود برای رسیدن به به صفحات اول گوگل است. اگر می خواهید که مقصد کاربران هدف شما، در میان رقبای بی شمار، وب سایت شما باشد، باید به این خدمات اهمیت ویژه ای داده و سرمایه ای مختصر را برای انجام کارهای سئوی سایت، کنار بگذارید. در seo اهداف متعددی وجود دارد که همه آن ها در مجموعه به رشد هرچه بیشتر بیزینس شما کمک خواهند کرد.این اهداف عبارتند از:
افزایش فروش محصول یا ارائه خدمات
در واقع مهم ترین دلیل طراحی و راه اندازی وب سایت ها در حوزه های مختلف، کسب درآمد است. همانطور که بهتر می دانید، این روزها مشاغل اینترنتی درآمد بسیاری داشته و روز به روز در زمینه های مختلف در حال گسترش هستند. فروش از طریق سایت یکی از پر درآمد ترین و راحت ترین روش های کسب درآمد است که تنها با سئو سایت امکان پذیر خواهد بود. سئو سایت نه تنها سایت شما را مقصد مشتریان می کند، بلکه باعث شده تا کاربران زیادی از هر جای دنیا از وب سایت شما بازدید کرده و خدمات یا محصول مورد نظر خود را از شما بخواهند. تمامی این ها بدین معناست که مهم ترین هدف سئو سایت کسب درآمد بسیار بالا را آسان ترین راه است.
افزایش ترافیک سایت
یکی از دیگر از اهداف مهم در سئوی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت است. بدین معنا که سئو سایت باعث می شود تا کاربران زیادی وارد وب سایت شما شده و از صفحات مختلف دیدن کنند. طبیعتا هرچه ترافیک سایت بیشتر باشد، شما می توانید بیشتر و بهتر خدمات یا محصول خود را معرفی کنید. بالا بردن ترافیک سایت از طریق روش های مختلف سئو قابل انجام است.
افزایش رتبه سایت دز گوگل
در ابتدای مطلب نیز گفته شد که سئو سایت وب سایت شما را به رتبه های بالا در گوگل می رساند. در واقع شما با بهره مندی از خدمات سئو، در هر ماه شاهد ارتقای رتبه سایت خود خواهید شد. این هدف در عین حال سبب افزایش فروش محصول و ارائه خدمات شده و به افزایش ترافیک سایت نیز کمک بسزایی می کند.
جذب مشتریان جدید و فروش
یکی دیگر از مواردی که می توان آن را هدف سئوی وب سایت دانست، جذب مشتریان جدید است. همانطور که بهتر می دانید، هزینه تبلیغات بسیار بالاست. از سوی دیگر نیز شما برای افزایش درآمد به جذب مشتری جدید و تبلیغ نیاز دارید. سئو سایت به شما کمک می کند تا با هزینه ای مناسب و راحت ترین راه، کسب و کار خود را تبلیغ کرده و از این راه مشتریان بسیاری زیادی را جذب کنید.
آگاهی برند و برند سازی سایت
از جمله دیگر هدف های سئو سایت می توان به آگاهی برند اشاره کرد. شما پس از راه اندازی کسب و کار خود و داشتن یک وب سایت، نیاز دارید تا در اینترنت به خصوص موتورهای جستجو، برند خود را به کاربران هدف معرفی کنید. کم هزینه ترین و دائمی ترین راهی که برای این کار وجود دارد، سئو سایت است که به شکل ویژه ای به معرفی برند شما کمک می کند.
عوامل تاثیر گذار در سئو چیست؟
سئو سایت به کلیه اقداماتی گفته می شود که در جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و جلب رضایت کاربران انجام می شود. بر خلاف تبلیغات پولی در گوگل، که معمولا کلیک های بی فایده با هزینه بالا را به همراه دارد، این روش کاربران واقعی و یا به عبارتی ارگانیک را وارد سایت شما می کند. در این بین عوامل زیادی وجود دارند که در سئو سایت تاثیر گذار هستند. برای این که بتوانید نتیجه مطلوبی را از بهینه سازی وب سایت مشاهده کنید، بهتر است با عوامل موثر در آن آشنا شوید.
از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئو سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تولید محتوای مرتبط و باکیفیت
بدون شک شما نیز جمله محتوا پادشاه است را شنیده اید. باید بدانید که یکی از فاکتورهای مهم در سئوی سایت نیز تولید محتوای باکیفیت است. لازم است تا وب سایت شما با توجه به محصولات یا خدماتی که دارید، دارای محتواهای مرتبطی باشد که به سوال بسیاری از کاربران پاسخ داده و نیاز آن ها را برطرف کند.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
عامل مهم دیگری که در سئو سایت تاثیر فوق العاده ای دارد، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. لازم است تا کلمات کلیدی در هر حوزه کاری به درستی استخراج شده و این کلمات با توجه به اصول سئو، در بخش های مختلف وب سایت مورد استفاده قرار گیرند.
بهینه سازی تصاویر سایت
در سئو سایت بهینه سازی تصاویر نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که این تصاویر از بخش تصویر گوگل قابل مشاهده بوده و از سوی دیگر نیز کاربران را برای خواندن مطالب و دیدن صفحات ترغیب می کند. از این رو استفاده از تصاویر و بهینه سازی درست آن ها یکی از عوامل موثر در سئو سایت است.
بهینه سازی سرعت سایت
از جمله دیگر عوامل موثر در سئوی سایت می توان به سرعت لود صفحه اشاره کرد. در واقع سرعت بارگیری صفحات در سئوی بسیار مهم بوده و گوگل به آن توجه زیادی می کند. به طور مثال اگر کاربری وارد سایت شما شود و مدت زمان زیادی طور بکشد تا صفحه بالا بیاید، قطعا در وب سایت شما نخواهد ماند و به سایت دیگری مراجعه خواهد کرد. به عبارت دیگر کاهش سرعت ساعت نرخ پرش را در وب سایت افزایش داده و این می تواند یک امتیاز منفی برای سئو وب سایت شما باشد.
بهینه سازی سایت در نسخه موبایل
همانطور که بهتر می دانید، بیش از 80 درصد کاربران، جستجو خود را از طریق موبایل انجام می دهند. از این رو بهینه سازی سایت تنها در نسخه دسکتاپ کافی نبوده و نیاز است تا وب سایت روی موبایل نیز کاملا بهینه سازی شود. حتی اگر سایت شما در نسخه دسکتاپ کاملا بهینه باشد اما در نسخه موبایل کوچک ترین مشکلی وجود داشته باشد، از نظر سئو مشکل داشته و رشد کافی را نخواهد داشت.
ساختار و لینک سازی داخلی سایت
مورد دیگری که می توان آن را از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئو دانست، توجه به ساختار سایت و لینک سازی استاندارد است. در واقع لازم است تا در هر یک از صفحات سایت حداقل سه لینک به صفحات داخلی در دسترس باشد. توجه داشته که باشید که پس از ساخت هر صفحه به شکل هوشمندانه و اصولی لینک سازی داخلی را انجام دهید. از سوی دیگر نیز توجه به دسته بندی درست صفحات بسیار مهم است. با دسته بندی صفحات خود با توجه به محصول و خدماتی که دارید، سایت شما بهتر معرفی شده و سئو سایت بهتر انجام خواهد شد.
امنیت سایت
یکی دیگر از عوامل موثر مهم در سئو وب سایت امنیت آن است. در صورتی که شما استانداردهای گوگل را رعایت نکنید، نمی تواند مورد تایید و اعتماد گوگل باشد. این موضوع نیز باعث شده تا نتوانید از طریق سئو، به نتایج برتر گوگل برسید. یکی از مهم ترین موارد امنیتی خرید گواهی نامه ssl است. همچنین وب سایت هایی که از کاربران اطلاعاتی را دریافت می کنند نیز باید دارای http یا https باشند. در غیر این صورت گوگل وب سایت شما را با عنوان این سایت امن نیست نشان داده و سبب عدم اعتماد کاربران می شود.
دریافت بک لینک معتبر
پس از تمامی موارد بالا، سئو خارجی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. زمانی که سایت از وب سایت های معتبر دیگر لینک هایی را دریافت کند، از نظر گوگل ارزشمند بوده و به رتبه های بالاتری دست خواهد یافت. لازم است بدانید که دریافت یک بک لینک از سایت قدرت مند با اعتبار بالا بهتر از دریافت چند بک لینک بی ارزش است. برای دریافت بک لینک راه های زیادی وجود دارد که بهترین آن ها عبارتند از:
گذاشتن پست مهمان
فعالیت در انجمن ها
گذاشتن لینک سایت در شبکه های اجتماعی
رعایت فاکتورهای Core Web Vitals
در چند سال پیش گوگل در آپدیت خود قابلیتی با عنوان Core Web Vitals را اضافه کرد. این بخش شامل فاکتورهایی می شود که عبارتند از:
LCP: مدت زمان لود عناصر صفحه سایت
FID: مدت زمان ثبت کلیک روی صفحه
CLS: وجود تغییر المان ها و وجود پاپ های مزاحم
لازم است بدانید که توجه به این فاکتورها بسیار مهم بوده و روی سئو سایت بسیار موثر است.
سئو به چند دسته تقسیم می شود؟
به طور کلی سئو به سه دسته تقسیم می شود. به منظور این که بتوانید بهترین نتیجه را از سئو روی وب سایت خود مشاهده کنید، لازم است تا به این سه بخش توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه این بخش ها را معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحات را بیان می کنیم.
بخش اول
سئو داخلی: در واقع کلیه فعالیت هایی که در داخل وب سایت برای سئو انجام می شود، سئو داخلی محسوب می شود. از جمله این اقدامات می توان به تحلیل رقبا، یافتن کلمات کلیدی، تولید محتوا سایت ، لینک سازی داخلی، برچسب گذاری، بهینه سازی تصاویر و… اشاره کرد.
سئو تکنیکال: به کارهایی که در جهت رفع مشکلات فنی سایت انجام می شود، سئو تکنیکال می گویند. از جمله کارهای سئو تکنیکال می توان به بهبود سرعت سایت، اصلاح کد نویسی سایت و بهینه سازی وب سایت برای نسخه موبایل اشاره کرد.
سئو خارجی: سئو خارجی نیز به کلیه کارهایی که در خارج سایت برای بهینه سازی و سئو انجام شده گفته می شود. مهم ترین اقدامات سئو شامل دریافت بک لینک از سایت های معتبر، شرکت در انجمن ها و فروم ها، فعالیت در شبکه های اجتماعی و انجام رپورتاژ آگهی است.
بخش دوم
سئو کلاه سفید: در صورتی که سئوی سایت مطابق با قوانین گوگل باشد، سئو کلاه انجام شده و هیچ مشکلی برای سایت شما به وجود نمی آید. اما ممکن است برای رسیدن به هدفی که دارید، به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
سئو کلاه سیاه: سئو کلاه سیاه از نقاط ضعف گوگل برای بهینه سازی سئو استفاده می کند. به عبارت دیگر کارهایی که در سئو کلاه سیاه انجام می شود، شاید سریع تر به رشد سایت کمک کند، اما بر خلاف قوانین گوگل بوده و می تواند بسیار ریسک پذیر باشد.
سئو کلاه خاکستری: سئو کلاه خاکستری نیز ترکیبی از دو روش قبلی است. سئوکار با سئو کلاه خاکستری کارهایی را که بر خلاف قوانین گوگل است اما تشخیص آن توسط گوگل سخت بوده، سئوی سایت را انجام می دهد.
بخش سوم
سئو تصاویر: همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد، بهینه سازی تصاویر در سئوی سایت بسیار مهم است. برای دیده شدن تصاویر سایت در گوگل باید تصاویر به شکل درستی بهینه سازی شوند.
سئو محتوا: سئو محتوا نیز یکی دیگر از خدمات سئو سایت به شمار می رود. محتواهایی که روی سایت شما بارگذاری می شوند، باید براساس فاکتورهای سئو بهینه سازی شوند.
سئو ویدیو: همه وب سایت ها برای رشد بیشتر و رسیدن به نتایج گوگل، باید از ویدیو در صفحات وب سایت استفاده کنند. اما لازم است تا این ویدیو ها کاملا بهینه سازی شود.
اصلاحات سئو که باید بدانید!
در سئوی سایت معمولا از اصلاحاتی استفاده می شود که بهتر است با آن ها آشنا شوید. البته که اصطلاحات موجود در سئو بسیار زیاد است که در این بخش به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.
UI یا طراحی رابط کاربری: به معنی ظاهر سایت و آنچه کاربران در وب سایت شما می بینند است. UI یکی از پر تکرارترین اصلاحات در سئو سایت بوده و بسیار مهم است.
UX یا تجربه کاربری: UX شامل کلیه تجربیات و احساسات کاربر از سایت شما است.
کلمه کلیدی: کلمه کلیدی متشکل از عبارات و کلماتی شده که کاربران آن را در گوگل بیشتر سرچ کرده و از طریق آن به سایت شما می رسند.
جریمه یا pently: زمانی که سایت شما بنا به دلایل مختلفی جریمه شود، می گویند که سایت penalty شده است.
لینک شکسته: به لینک هایی که به صفحات 404، 403 و…. ختم می شوند لینک شکسته می گویند که تاثیر مخربی روی سایت دارند.
انکرتکست: به کلمه ای که آن را به صفحات دیگر لینک می دهند، انکرتکست گفته می شود.
لینک داخلی و خارجی: به لینک های موجود داخل سایت لینک داخلی و به لینک هایی که به خارج از سایت داده می شود، لینک خارجی می گویند.
اصلاحات سئو بی شمارند و نمی توان همه آن ها را به طور کامل در این متن گنجاند. اما ما در این بخش به چند مورد از پر کاربردترین آن ها اشاره کردیم.
چه کسی باید سئو سایت ما را انجام دهد؟
انجام سئو سایت می تواند هم از طریق افراد متخصص و هم توسط خود صاحبین وب سایت انجام شود. در ادامه به طور کامل در این باره توضیح خواهیم داد.
برون سپاری به فرد متخصص
به کسی که خدمات سئوی سایت را انجام می دهد، سئو کار یا کارشناس سئو گفته می شود. در حال حاضر شرکت ها و افراد زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و شما می توانید با کمی تحقیق سئو سایت خود را به تیم ها و افراد متخصص برون سپاری کنید. بهتر است برای دریافت خدمات سئو به خوبی تحقیق کرده و با افراد مجرب و حرفه ای کار کنید.
صاحبین کسب و کار
در واقع از طریق آموزش سئو سایت صاحبین کسب و کار خود می توانند کارهای سئو وب سایت را به دست بگیرند. شما با آموزش کامل سئو می توانید وب سایت خود را در مدت زمان مشخصی به نتایج برتر گوگل برسانید.
ابزارهای آنالیز سئو کدام اند؟
با وجود برخی از ابزارهای آنالیز سئو، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار راحت تر می شود. در حال حاضر ابزارهای بیشماری برای سئوی سایت وجود دارد که هر یک از قابلیت های مختلفی برخوردارند. در میان ابزارهای مختلف، موارد زیر بیشترین کاربرد را داشته و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند:
سرچ کنسول Google Search Console: این ابزار رایگان توسط Google ارائه شده است و به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید. می توانید از سرچ کنسول برای دیدن اینکه کدام کلمات کلیدی ترافیک را به وب سایت شما هدایت میکنند، کدام صفحات رتبه بندی میشوند و چه خطاهای سئویی دارید استفاده کنید.
Google Analytics گوگل آنالیتیکس : این ابزار رایگان دیگر توسط Google ارائه شده است و به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. می توانید از Analytics برای مشاهده این که بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند، چه صفحاتی را مشاهده می کنند و چقدر در وب سایت شما می مانند استفاده کنید.
SEMrush سمراش: SEMrush یک ابزار سئو پولی است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی، بک لینک ها و ترافیک ارگانیک رقبای خود را تحقیق کنید. همچنین می توانید از SEMrush برای ممیزی وب سایت خود برای خطاهای سئو و ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
Ahrefs : Ahrefs یک ابزار سئو پولی دیگر است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی، بک لینک ها و ترافیک ارگانیک خود را تحقیق کنید. همچنین می توانید از Ahrefs برای ممیزی وب سایت خود برای خطاهای سئو و ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
ماز MOZ: ماز نیز یک ابزار سئو پولی است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را تحقیق کنید، بک لینک ها را بسازید و رتبه بندی جستجوی خود را ردیابی کنید.
اینها تنها تعدادی از ابزارهای آنالیز سئوی موجود هستند. ابزار مناسب برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.
سئو سایت را چگونه انجام دهیم ؟
برای سئو سایت شما چندین راه را در پیش دارید ، ما در این بخش به شما تمام موارد سئو را خواهیم گفت ، شما میتوانید سئو سایت خود را برون سپاری کنید به این معنا که به یک شرکت معتبر و یا به یک شخص حرفه ای سئو سایت را بسپارید. و در روش دیگر این است که خودتان سئو سایت را انجام بدهید ، که پیش نیاز این امر یادگیری کامل سئو است.
آموزش سئو از زمان گرفتن پروژه تا رسیدن به نتیجه :
ما در این بخش میخواهیم به شما آموزش سئو را نیز ارائه بدهیم. این آموزش چکیده چند سال تجربه سئویی می باشد. این نکات و آموزش ها کاملا در پروژه ها تست شده و تاثیر مثبتی از آن دیده شده است. پس اگر میخواهید اصولی سئو یاد بگیرید، با ما همراه باشید.
1. تحقیق کلمات کلیدی چگونه است ؟
یکی از بخش های مهم سئوی وب سایت تحقیق کلمات کلیدی می باشد ، به فرآیند استخراج کلماتی که ما را به رسیدن به فروش یا ارائه خدمات سایتمان کمک کند
شناخت کامل حوزه کاری سایت : در ابتدا شما باید بدانید که سایت چه نوع خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهد که طبق همان کلمات و رقبا را آنالیز تا به کلمات کلیدی برسید.
بررسی سرپ گوگل و رقبا : در مرحله بعد بررسی رقبا که از چه کلماتی استفاده کردند، مهم است. زیرا توانستند در این حوزه موفق به دریافت جایگاه و کلیک شوند. سرپ گوگل هم پیشنهاد های به شما می دهد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
استخراج کلمات کلیدی مدنظر خودتان : در این مرحله کلمات کلیدی که مدنظر دارید را لیست کنید و در کنار کلماتی که از سرپ گوگل و رقبا استخراج کردید قرار بدهید.
سپس با ادغام این کلمات استخراج شده : در این مرحله از تخقیق کلمات کلیدی شما بر اساس حوزه کاری، رقابت کلمات در سرپ گوگل ، کلمات کلیدی رقبا اقدام به ادغام کلمات کلیدی می کنید. ( چون ابتدا کار سایت هستید کلمات کلیدی بلند بسیلر مفید خواهند بود )
انتخاب کلمات کلیدی هدف : در مرحله آخر طبق مراحله گفته شده کلمات کلیدی را انتخاب میکنید
کلمات حوزه کاری + کلمات استفاده شده توسط رقبا + کلمات پیشنهادی سرپ گوگل ( سرچ بیشتر توسط کاربر ) + ادغام کلمات استخراج شده از ابزار های بخصوص
مثال :
به طور مثال شما میخواهید یک سایت فروشگاهی در حوزه لباس را سئو کنید.طبق فرمول بالا کلمات حوزه (لباس زنانه ، مردانه ، بچگانه ، مانتو ، پیراهن ، شلوار و..) و بررسی کلماتی که رقبا در آنها جایگاه دارند ، و از استفاده کلمات پیشنهادی
مثلا کلمه (خرید شلوار بوت کات زنانه ) حوزه کاری فروشگاه لباس (شلوار، پیراهن ، زنانه ، مردانه ) هستش رعایت شده ، کلماتی همانند (خرید ، قیمت ، فروش) کلماتی هستند که کاربران برای خرید استفاده کردن و رقبا
برای سایت فروشگاهی قوانین و روش های وجود دارد که میتوانید در صفحه سئو سایت فروشگاهی مطالب را به طور کامل بخوانید و صفحه های سایت فروشگاهی را به راحتی سئو کنید.
مثال سئو شده : به طور مثال بنده امین خواجوی با همین تکنیک سایت فروشگاهی گام صنعت رو سئو کردم که با کلمه دستگاه میوه خشک کن به لینک 3 رسیده است و سایت به فروش رسبده است.
برای سایت های خدماتی هم میتوانید از فرومول بالا استفاده کنید، در کل شما ابتدا کار برای پیدا کردن کلمات کلیدی با از ابزار های آنالیزی (keywordtool ، Moz Semrsuh ، Ahref ) استفاده کنید. با این ابزار ها شما میتوانید میزان سرچ ، کلیک هر کلمه در سایت رقیب ، ترند بود و … را استخراج کنید ، که در تصمیم گیری برای انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است. اگر کلمه کلیدی را به اشتباه و بدون تحقیق انتخاب کنید حتی اگر به صفحه اول هم برسید شاید بازدهی خوبی نداشته باشد.
2. آموزش سئو تکنیکال یا سئو فنی
یکی از بخش های مهم سئو بوده که باید رعایت شود تا تضمین کننده بخش های دیگر سئو باشد. این سئو قسمت تکنیکال (فنی ) می باشد که شامل به تمام فعالیت هایی می شود که ساختار و زیر ساخت سایت از نظر گوگل و موتور جستجو مورد تایید است. بدین معنا که ساختار سایت خود را طبق چهارچوبی که گوگل تعریف کرده است، بسازید. هدف از سئو تکنیکال این است که ربات های گوگل بتوانند به راحتی صفحه های شما را کرال (خزیدن) کند و سریع تر شناسایی و ایندکس (وارد شدن به سرپ گوگل ) کنند.
در مقاله سئو تکنیکال چیست ما بیش از 20 مورد را اشاره کردیم که ساختار سایت خودتان را برای ربات های گوگل بهینه کنید.
در اینجا به چند مورد از سئو فنی سایت را که مهم ترین ها هستند را توضیح مختصری میدهیم :
سرعت لود صفحه : یکی از مهم ترین بخش های سئو تکنیکال بخش سرعت لود صفحه می باشد که هر از صفحه سایت شما باید زیر 3 ثانیه به طور کامل باز شود.
ریسپانسیو بودن : یعنی ساختار صفحه شما در تمام وسیله های که سرچ می شود ، به طور منظم باشد و طبق همان وسیله واکنشگر باشد و بهم ریختگی نداشته باشد.
نقشه سایت : صفحه ای است که تمام لینک های شما داخل آن است و برای خزنده های گوگل راختر است که سایت شما را کرال کنند
فایل رباتس robots : یک فایل می باشد که اجازه دیدن و عدم دیدن بخش های از سایت خود را به ربات های گوگل می گویید.
داده های ساختار یافته : یعنی دیتا های هر صفحه به طوری باشد که ربات گوگل به راحتی بتوانند آنها را بخوانند
موبایل فرندی : یکی دیگر از بخش های مهم سئو تکنیکال موبایل فرندی هستش ، گوگل با توجه به این که بیشتر سرچ ها در موبایل ها انجام می شود ، به این بخش اهمیت داده و یکی از پارامتر های گرفتن جایگاه معرفی کرده است. یعنی اینکه سایت شما باید از نظر سرعت لود صفحه و رابط کاربری و… بسیار عالی باشد.
3. آموزش سئو داخلی
مهم ترین و مرحله سوم سئو داخلی می باشد ، در کل به تغییراتی که در داخل سایت انجام می شود و برای کاربر قابل رویت باشد را سئو داخلی می گویند ، که از بالاترین بخش سایت تا فوتر هر صفحه نیاز است بر اساس سئو بهینه شود.
مهم ترین موارد سئو داخلی
سئو داخلی از چندین بخش تشکیل شده است که هر کدام میتواند در جایگاه گرفتن کلمات شما کمک کند. که در این بخش به چند مورد اشاره می کنیم.
- محتوا با کیفیت : محتوا با کیفیت اصلی ترین بخش هر صفحه می باشد که باید حول محور همان کلمه نوشته شود ، این محتوا باید منحصر به فرد (یونیک) و ارزشمند باشد. و باید خوانا و ساده برای کاربر باشد.
- ساختار مناسب : منظور از ساختار مناسب این است که محتوا ها و خدمات دارای پیلار باشند و به صورت درختی باشد.
- عنوان توضیحات متا (سئو ) : عنوان سئو و متادسکریپش بخش های هستند که در سرپ گوگل برای کاربر نمایش داده می شود ، یعنی اولین چیزی که کاربر می بیند پس این بخش بسیار مهم است ، عنوان سئو باید به نحوی باشد که کاربر را برای ترقیب به کلیک کند و متا دسکریپشن هم باید چکیده ای از صفحه باشد.
- تیتر های داخلی ( هدینگ ها ) : تیتر های داخلی هم میتوانند در گوگل جایگاه بگیرند پس باید تیتر ها مرتبط به تیتر اصلی باشد و ترتیب شان (H4.H3.H2) نیز رعایت شود . نکته طلایی : حنما متن پاراگراف هر تیتر باید تیتر خود را توضیح دهد و اگر غیر مرتبط باشد میتواند به کل صفحه آسیب بزند.
- لینک داخلی : استفاده از لینک داخلی بین صفحات
- لینک خارجی : استفاده از منبع و لینک های مرتبط در صفحه
- داده های ساختار یافته : برای اینکه ربات های گوگل بتواند به راحتی سایت شما را کرال کنند ، بهتر است داده های هر صفحه بهینه شود که استفاده از اسکیما ها توصیه می شود .
جمع بندی
پس از طراحی سایت ، لازم است تا سئو سایت برای آغاز شود. در غیر این صورت وب سایت شما شانسی برای دیده شدن در موتورهای جستجو را نداشته و عملا هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید از طریق وب سایت محصول و خدمات خود را معرفی کرده و به درآمد بالا برسید، SEO را فراموش نکرده و نسبت به آن بی توجه باشید. سئو سایت شامل بخش های مختلفی بوده و اهداف متعددی را دنبال می کند که در نهایت سبب رشد وب سایت شما و رسیدن به نتایج برتر گوگل می شود. شما می توانید برای کلیه خدمات سئو با تیم سئو سیار در ارتباط باشید.
آیا آموزش سئو دارید ؟
سلام و درود علیرضا بله آموزش نیز داریم ، که میتوانید با پل های ارتباطی با ما تماس بگیرید، و در این صفحه نکات کلیدی خوبی در مورد سئو گفته شده
چه مدت طول میکشه تا از طریق سئو سایت به صفحه اول برسیم؟
با سلام و دورد بر شما
این سوال خیلی کلی هستش و به عوامل بسیار بستگی دارد که میتوان این عوامل میزان رقابت کلمات ، قدرت سایت ، محتوا ، قوی بودن رقبا ، میران سئوی انجام شده که در زمان بندی کردن رسیدن سایت به صفحه اول موثر هستش ، و با توجه به این موارد بازم نمیتوان زمان دقیق را گفت
اگر برای سئو سایت فروشگاهی چند تا محصول شبیه داشته باشیم چجوری سئو رو انجام بدیم؟
سلام و درود بر شما :بستگی به محصولات دارد که چقدر با هم متفاوت می باشند ، به طور مثال، اگر کفش ورزشی میفروشید، کلمات کلیدی اصلی شما ممکن است “کفش ورزشی” یا “خرید کفش ورزشی” باشد. کلمات کلیدی فرعی شما ممکن است “کفش ورزشی زنانه” یا “کفش ورزشی برای دویدن” باشد اگر تفاوت آنها در رنگ باشد میتواند دریک محصول تعریف ، و یا از رل تکنیکال برای چند محصول خیلی مشابه استفاده کنید و سعی کنید که در سایت های فروشگاهی دسته بندی را هدف سئو خود قرار تا با دسته بندی جایگاه بگیرید.و برای هر محصول سعی کنید از متن متفاوت و منحصر به فرد استفاده کنید و عنوان سئو های محصولات با هم فرق داشته باشند .